Logo

>> Alla böcker A-Z

Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori

Av: Hasse Hansson, Sten-Gösta Karlsson, Gert Z Nordström

Bild 

Pris inklusive moms: 260 kr

Antal:

Skickas omgående.

Artikelnummer:9789144042947
Upplaga:1
Förlag:Studentlitteratur AB
Utgivningsdatum:20051228
Mediatyp:Bok/Häftad
Omfång:179 sidor
Vikt (g):468

Om boken

Den här boken tar upp frågor som rör såväl stillbild som bild i samband med film och TV. Författarna behandlar bildspråkets grunder, bild i reklam och propaganda, nyhetsförmedlingens dramaturgi och televisionens berättelser samt diskuterar hur nya medier, som dataspel och kameramobiler, används av ungdomar. I slutet av boken finns ett analysschema som kan användas som en enkel lathund vid undersökningar av bilder, serier, reklam- och nyhetsuppslag samt filmsekvenser. Semiotiken – vetenskapen om tecken och kommunikation – är den grundläggande teorin bakom författarnas syn på bildspråk och bildpedagogik. Läs mer om boken på studentlitteratur.se

Andra köpte också

(Inbunden)

19981101

Av: Elisabet Skoglund

139 kr

Tillfälligt slut

Här ges svar på frågor om kreativitet den skaparlust vi alla föds med, men som många av oss tappar...[Läs mer]

(Häftad)

20080731

Av: Thomas Koppfeldt, Anders Carlsson

481 kr

Att förstå hur bilder kommunicerar och samverkar med text, tal, ljud och grafisk design ger nycklar...[Läs mer]
 

(Häftad)

20040402

369 kr

Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i...[Läs mer]

Tom kundvagn

Summa totalt:

0 kr